Mała firma i copywriting. Czy to dobre połączenie?
Mała firma kojarzy się przede wszystkim z niewielkim budżetem na reklamę (choć zdarzają się oczywiście wyjątki). Jak skutecznie wypromować markę pomimo ograniczeń i dlaczego warto postawić na copywriting? Podpowiadam.
Copywriting w małej firmie – od czego zacząć?
Podejmując decyzję o podjęciu współpracy z copywriterem, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach.
- Dokładne określenie zakresu działalności przedsiębiorstwa. Inaczej wyglądać będzie strategia content marketingowa dla firmy sprzedającej odzież sportową, a całkiem inaczej dla biura podróży.
- Wyznaczenie celów marketingowych, które chcemy uzyskać dzięki przygotowanym treściom.
- Wyodrębnienie grupy docelowej, czyli osób, do których chcielibyśmy dotrzeć za pomocą słowa pisanego.
Pamiętajmy, że powodzenie całego „przedsięwzięcia” zależy przede wszystkim od tego, jak dokładnie nakreślimy copywriterowi nasze oczekiwania. Im więcej szczegółów podamy, tym lepszy uzyskamy rezultat.
Copywriting SEO – to coś, czego potrzebujesz
Copywriter SEO zajmuje się głównie marketingiem internetowym. Z założenia jego praca nie różni się aż tak bardzo od tej wykonywanej przez „tradycyjnego” copywritera. Musi on jednak zwracać uwagę, aby treści, które tworzy, były przyjazne robotom wyszukiwarek. Poza wspieraniem działań sprzedażowych oraz marketingowych zadba on o pozycjonowanie stron w popularnych wyszukiwarkach internetowych.
W przypadku małych firm jest to niezwykle istotne. Pozwala bowiem stosunkowo niewielkim kosztem zwiększyć współczynnik konwersji na stronie. Wskaźnik konwersji ukazuje, jaki procent osób odwiedzających stronę wykonało żądaną akcję (dodało produkt do koszyka, dokonało zakupu itp.).
Content writing – uzyskaj przewagę konkurencyjną
Content writing to nic innego jak dostarczanie odbiorcom wartościowych treści, często o charakterze eksperckim. Może to być recenzja, e-book, czy wysokiej jakości artykuł na bloga firmowego. W przypadku tego ostatniego, systematyczne umieszczanie tekstów na stronie (koniecznie powiązanych w jakiś sposób z działalnością przedsiębiorstwa) pozwala na umieszczenie odnośników kierujących do e-sklepu. A stąd już niedaleka droga do zakupu.
Prowadzisz małą firmę? przekuj to na swoją korzyść!
Niewielkiej firmie dużo łatwiej nawiązać indywidualną więź z odbiorcą. Lokalnemu dostawcy ufa się wszak nieco bardziej niż wielkim koncernom Co więcej, wielu klientów chętnie wspiera małe, rodzime przedsiębiorstwa. Może warto zatem wspomnieć o swojej historii w zakładce „o nas/o mnie/o firmie” na stronie internetowej sklepu lub na blogu firmowym?