Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Osoba pisze na klawiaturze laptopa

W dobie social media i krótkich przekazów w formie video, blogi wydają się być przeżytkiem. Czy faktycznie tak jest? Za chwilę przekonasz się, że niekoniecznie.

O czym pisać na blogu firmowym?

Wpisy na bloga firmowego powinny być w jakiś sposób powiązane z branżą, w której funkcjonujesz. Sprzedajesz telefony komórkowe? Przygotuj ranking flagowców, spis najlepszych smartfonów do 1000 zł lub poradnik, na co zwracać uwagę przy zakupie. Równie dobrym pomysłem będzie przestawienie ciekawostek, czy nowinek. Prowadzisz sklep z odzieżą? Przygotuj wpis o modnych fasonach na wiosnę, niezbędnikach przy tworzeniu szafy kapsułowej, klasycznej elegancji, czy wygodnym obuwiu sportowym. Tematów jest mnóstwo!

Regularne wpisy na blogu

Jak często publikować wpisy na blogu? Odpowiedź jest prosta – regularnie. Wyrobienie sobie (niełatwego) nawyku systematycznego publikowania to klucz do sukcesu. W ten sposób przyzwyczajamy odbiorców, że w konkretnym terminie otrzymają od Ciebie konkretną wartość. Nie musisz rzecz jasna publikować wpisów codziennie. Może to być np. jeden artykuł tygodniowo, czy dwa teksty w miesiącu.

Pamiętaj o SEO

Tak, tak, sławne SEO (optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek internetowych, głównie Google) to jedno z najważniejszych zagadnień również na blogu firmowym. W końcu każdy wolałby się znaleźć na pierwszej, czy drugiej stronie wyników wyszukiwania, niż na dwudziestej piątej… Staraj się używać słów kluczowych dostosowanych do swojej branży. Stosuj frazy, które wpisują w wyszukiwarkę odbiorcy, poszukując informacji z Twojej dziedziny. Gdzie znaleźć informacje o tych frazach? Możesz skorzystać np. z Google Search Konsole lub Ubersuggest.io.

Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?

Wiesz już, o czym pisać i jak często publikować, czas odpowiedzieć na pytanie – po co?  Spieszę z odpowiedziami!

  • Kształtowanie pozytywnego wizerunku marki – publikując treści eksperckie, utwierdzasz odbiorców w przekonaniu, że znasz się na swojej branży i warto Ci zaufać.
  • Budowanie pozytywnych relacji z odbiorcami – wpisy blogowe pokazują bardziej „ludzką twarz” przedsiębiorcy. To coś więcej niż garść informacji na temat danego produktu. Używasz towarów ze swojego sklepu na co dzień? Nie wahaj się tego udokumentować!
  • Sukcesywne zwiększanie zasięgów – jasne, konto na Facebooku, czy Instagramie to świetne miejsce do nawiązywania i utrzymywania kontaktu z odbiorcami. Blog pozwala jednak na dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym lepsze rezultaty.
  • Promocja firmy – niemal każdy artykuł opublikowany na blogu to przepustka do zwrócenia uwagi klienta na produkty, które oferujemy czy usługi, jakie świadczymy. Wystarczy wykorzystać tzw. linkowanie wewnętrzne (linki prowadzące do stron produktowych, opisów kategorii itp. Załóżmy, że prowadzisz sklep z akcesoriami kuchennymi. We wpisie dotyczącym przechowywania przypraw podlinkuj stojaki, pojemniki, czy organizery.

Łyżka dziegciu w beczce miodu, czyli wady bloga firmowego

Czasochłonność – tworzenie bloga firmowego wymaga systematyczności i niemałego nakładu pracy.

Niezadowalające efekty – zwłaszcza na początku. Pamiętaj, że im dłużej prowadzisz bloga, stosując się do zasad SEO, tym lepsza pozycja w wyszukiwarkach. To z kolei przekłada się bezpośrednio na większą ilość odwiedzin bloga.  

Brak pomysłów na wpisy – wypalenie twórcze dopada nawet najlepszych pisarzy. Jeśli prowadzisz bloga firmowego, z pomocą przyjdzie Ci jeden z wielu darmowych „generatorów pomysłów na wpisy blogowe”. Po prostu wpisz w wyszukiwarkę „blog idea generator”. Oferta anglojęzyczna jest pod tym względem zdecydowanie bogatsza.

Czy wymienione wady przysłaniają zalety? Moim zdaniem absolutnie nie!

Similar Posts