Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym w 4 prostych krokach

zakupy w sklepie internetowym

Sklepów internetowych przybywa z roku na rok. Zła wiadomość jest taka, że większość z nich upada. Dobra, że można zrobić wiele, aby nie podzielić ich losu. Jak zatem wyróżnić się w gąszczu konkurencji, znaleźć się wysoko wynikach wyszukiwania i zwiększyć sprzedaż? Podpowiadam.

1. Całe to SEO

Co to jest SEO (z ang. Serach Engine Optimization)? To działanie mające na celu zwiększyć widoczność danej strony  w wyszukiwarkach. Odbywa się to głównie za sprawą używania prawidłowych słów kluczowych dostosowanych do specyfiki danej branży. Nie trzeba dodawać, że im wyższa pozycja strony w wyszukiwarce, tym więcej osób ją odwiedzi i tym większa szansa, że dokona na niej zakupów.

2. Aplikacja mobilna robi różnicę

Dlaczego warto posiadać użyteczną i sprawną aplikację mobilną? Powód jest prozaiczny. Większość rodaków kupuje online przy użyciu smartfona. Aplikacja mobilna jest wówczas dużo wygodniejsza, aniżeli dokonywanie zakupów na stronie.

Jeśli nie możemy sobie pozwolić na taką inwestycję, warto dostosować stronę sklepu do urządzeń mobilnych poprzez RWD. To tzw. strona responsywna dostosowująca witrynę do ekranu tabletu, czy smartfona.

3. o linkowaniu wewnętrznym słów kilka

Linkowanie wewnętrzne to nic innego jak umieszczanie odnośnika (w formie hiperłącza) do innej strony w obrębie jednej witryny. Internal linking, bo tak brzmi jego angielska nazwa, pomaga użytkownikowi witryny sprawnie się po niej poruszać. Poza tym stanowi swojego rodzaju nawigację dla robotów Google. Dzięki temu będą one szybciej pozycjonować podstrony. Nie można zapominać, że im więcej linków prowadzi do podstrony, tym jej lepsze pozycjonowanie. Linki wewnętrzne mogą być umieszczane np. w artykule blogowym, menu bocznym i głównym, czy w stopce.

4. Zadbaj o różne formy dostawy i płatności

Im więcej form dostawy udostępniasz, tym więcej osób będzie skłonnych skorzystać z Twoich usług. Dla przykładu osoby, których często nie ma w domu, preferują dostawę do punktu odbioru. Osoby starsze lub opiekujące się bliskimi najczęściej wybiorą kuriera. Należy pamiętać, że dla wielu z nas priorytet stanowi koszt dostawy.

Warto również pamiętać o kilku opcjach płatności. Nie wszyscy chcą korzystać z BLIKA lub z płatności kartą. Witryna powinna oferować dostęp do przynajmniej jednego operatora płatności (Przelewy24, PayU, czy DotPay). Coraz popularniejsza staje się w Polsce forma „Buy Now Pay Later”, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza Kup teraz, zapłać później. Przelew tradycyjny należy do najrzadziej wybieranych form zapłaty. Wymaga bowiem samodzielnego wypełnienia formularza, a na zaksięgowanie trzeba czekać nawet do kilku dni.

To tylko kilka sposobów na zwiększenie efektywności Twojego e-sklepu. W następnym wpisie poruszę temat poprawnego działania witryny, link building, czy content marketingu.

Similar Posts